Ga naar de inhoud

Praktische informatie

Locatie

Dit jaar wordt 2.Dh5 gehouden in Ru Paré in Amsterdam.

Ru Paré
Huis van de wijk Slotervaart
Chris Lebeaustraat 4
1062 DC Amsterdam
https://rupare.nl/

Bereikbaarheid

De hoofdingang is door de tuin via de grote ijzeren trap vanaf de Thorn Prikkerstraat.

Openbaar vervoer

Ru Paré is op 6 minuten lopen van metro station Postjesweg of 10 minuten lopen vanaf trein/metro station Lelylaan. Neem tram 1 en 17, bus 18 en metro 50 en 51.

Auto
Parkeren is betaald (€4,50 per uur) van maandag tot zaterdag van 09:00 tot 19.00.

Prijzen / tickets

2.Dh5 is toegankelijk op basis van een vrijwillige donatie van 5 euro aan de deur. Er is geen kaartverkoop vooraf.

Zorg dat je cash meeneemt (geen PIN), ook voor lunch, diner en drank tegen kostprijs. Koffie en thee zijn op donatiebasis.

Solidariteitspot

Voor wie financiële ondersteuning nodig heeft om het festival te bezoeken (bijvoorbeeld voor reiskosten) is er een solidariteitspot waar je een bijdrage uit kunt vragen om je hierin tegemoet te komen.
Het werkt op basis van ‘wie het eerst komt’ maar we zorgen dat er op beide dagen geld beschikbaar is. Vraag naar de solidariteitspot bij de infostand.
Donaties zijn natuurlijk ook welkom hiervoor! 

Eten & drinken

Twee kookploegen verzorgen tegen kostprijs een biologisch veganistische lunch en avondeten. Op zaterdag verzorgt een gelegenheidscollectief het eten, en op zondag Volkskeuken De Sering. Heb je een bepaalde allergie, laat het ons weten, dan kunnen we er rekening mee houden.

Pers, eigen- & social media

De activiteiten tijdens het festival zijn niet vrij toegankelijk voor journalisten. We vragen iedereen die opnames wil maken, of dit nu tekst, geluid of beeld betreft, zowel toestemming te vragen bij de infostand van 2.Dh5 bij de ingang als bij de deelnemers aan de activiteiten waar de opnames gemaakt worden. Met eventuele klachten over de pers kun je ook terecht bij de infostand. Gelieve ook geen personen te taggen of afbeeldingen te plaatsen waar personen kunnen worden geïdentificeerd.

Overnachten

Er worden (gratis) slaapplaatsen geregeld voor zaterdagnacht in Amsterdam.
Stuur vooraf een mailtje naar slaapplek@2dh5.nl om een plek te reserveren, en neem in ieder geval een slaapzak en matje mee. 

Corona

De pandemie is nog steeds gaande, maar wij willen 2.Dh5 zo veilig en toegankelijk mogelijk organiseren binnen de huidige omstandigheden. Als grassroots festival waar zelforganisatie centraal staat betekent dit dat ieder van ons de persoonlijke verantwoordelijkheid neemt voor de gezondheid en veiligheid van anderen. Als organisatie hebben ook wij enkele richtlijnen geformuleerd om dit te faciliteren.

Om deel te nemen aan 2.Dh5 vragen we iedereen om:

  • Een zelftest te doen voordat je arriveert op het festival, zelfs als je volledig bent gevaccineerd. Als je niet de middelen hebt om een zelftest te regelen, dan hebben wij die bij de ingang liggen. Houd er wel rekening mee dat je dan op de uitslag moet wachten voordat je naar binnen kunt;
  • Een masker te dragen (bij voorkeur FFP2);
  • Rekening te houden met elkaars persoonlijke ruimte. Vermijd fysiek contact met mensen buiten je directe kenniskring;
  • Je aan hygiënevoorschriften te houden: was je handen, hoest in je elleboog, etc;
  • Thuis te blijven als je coronagerelateerde symptomen hebt;
  • Vrienden en kameraden aan deze maatregelen te herinneren wanneer nodig.

Om 2.Dh5 zo veilig en toegankelijk mogelijk te maken zorgen wij voor:

  • Voldoende sanitair om de hygiënevoorschriften na te leven;
  • Maskers bij de ingang/infostand;
  • Zelftesten bij de ingang/infostand;
  • Voldoende ventilatie van alle ruimtes;
  • Het stellen van een maximum aan het aantal personen per ruimte, zodat er voldoende afstand gehouden kan worden;
  • Livestreams van panels en workshops;
  • Een online platform waar we na het festival geluidsopnames en videoregistraties op zullen delen.

Toegankelijkheidsinformatie

Deze acces note is geïnspireerd door Casco’s acces note.

Toegang

De hoofdingang is bereikbaar via de binnenplaats vai de grote talen trappen vanaf de Thorn Prikkerstraat en via de lift, die zich bevind aan de rechterkan van de trap.

Roltoeltoegankelijkheid

De entree van de lift is onder de trap en toegankelijk vanaf de Jan Eisenioeffeistraat. De lift kan ook worden bereikt vanaf de binnenplaats maar de trap heeft geen ramp en mist armleuning. Vanuit de lift kom je uit in de centrale ruimte, die op de eerste verdieping is.

De meeste sessies zijn op de zelfde verdieping als de centrale ruimte (eerste verdieping). Op die verdieping bevindt zich ook een invalidentoilet.

De sessies in de ‘yellow room’ en de chill ruimte bevinden zich op de tweede verdieping. Er is een traplift aan de leuning van de trap vanuit de centrale hal naar die verdieping. We zorgen voor assistentie bij die lift voor en na de sessies.

Helaas is er in het gebouw geen lift die naar de begane grond gaat. Er is een rolstoelvriendelijk ingang aan de buitenkant, die is te bereiken via de Chris Lebeaustraat.

Een plattegrond met al deze punten kun je afhalen bij de infobalie van het festival.

Laat het ons weten als je andere behoeftes hebt of als je specifieke vormen van begeleiding nodig hebt via info@2dh5.nl.

Aanwezigheid

Met het oog op onze bezoekers met meerdere chemische gevoeligheden en auto-immuunziekten, vragen we je vriendelijk om tijdens je bezoek geen parfums te dragen.

Prikkelarme ruimte
Er zijn meerdere ruimtes in het gebouw waar je ruimte kunt nemen om te ontstpanne. Er zal ook een ruimte worden aangewezen al prikkelarme ruimte.

Ondersteuning
Metgezellen/assistenten zijn van harte welkom, inclusief hulphonden.

We hopen een welkome plek te zijn voor onze jongste kameraden en hun ouders en opvoeders. Er is een aparte kinderruimte maar er zullen ook in iedere ruimte plek worden gereserveerd voor ouders en kinderen.

Toiletten

Er zijn genderneutrale toiletten op het festival.

Taal

Sessies zijn in het Nederlands of Engels. De sessies worden gehouden in de taal waar in ze worden aangekondigd. Er zal bij elke workshop gezorgd worden voor een fluistervertaling in de hoek.

Kinderen

Ouders en verzorgers van de nieuwe generatie wereldversleutelaars!

Laat je kids vooral niet thuis dit jaar, er is weer kinderopvang tijdens het 2.Dh5 festival. Er wordt ook in de workshopruimtes een plek ingericht waar je prettig kan zitten met je kind(eren).

Kinderopvang

In een aparte zaal in Ru Paré staan vrijwilligers klaar om kids te vermaken gedurende 2.Dh5 sessies.

Wat kan je van ons verwachten?

  • Vrijwilligers die oppassen worden met zorg uitgezocht;
  • De plek waar kinderen verblijven is veilig, toegankelijk en passend ingericht voor kinderen;
  • Er zal voldoende speelgoed aanwezig zijn zodat kinderen van verschillende leeftijden zich plezierig kunnen vermaken;
  • We noteren het telefoonnummer van de ouder/verzorger, zodat we kunnen bellen als er iets aan de hand is;
  • Er zullen gezonde snacks klaarliggen;
  • Benodigdheden voor de hygiëne en verzorging van kids zijn aanwezig;
  • Er geldt een maximaal aantal kinderen, afhankelijk van de hoeveelheid aanwezige vrijwilligers. Leidraad hiervoor is de beroepskracht-kindratio (BKR) zoals voorgeschreven door de GGD.

Omdat we met vrijwilligers werken, in plaats van gekwalificeerd pedagogische medewerkers, werken we met een lager maximum. Concreet: een vrijwilliger kan verantwoordelijkheid dragen voor:

  • maximaal 1 baby;
  • maximaal 2 kinderen van 1 tot 2 jaar;
  • maximaal 3 kinderen van 2 tot 4 jaar;
  • maximaal 4 kinderen van 4 tot en met 6 jaar;
  • maximaal 5 kinderen van 7 en ouder.

Het maximaal aantal kinderen dat we opvangen per sessie is 6. Hierbij volgen we de wettelijke voorschriften voor kinderopvang, die voorschrijven dat een kinderopvang ten minste over 3,5 m² speelruimte per kind dient te beschikken. De zaal die we tot onze beschikking hebben is 20m².

Hoe werkt het?

De opvang is georganiseerd per sessie van 75 minuten. Opgeven kan op twee manieren:

Wil je verzekerd zijn van een plekje tijdens een specifieke 2.Dh5 sessie? Meld jouw kind vooraf aan voor een tijdslot, door een mail te sturen naar kids@2dh5.nl.

Je mag je kind uiteraard voor meerdere sessies opgeven. Als het gaat om aaneensluitende sessies is het wel de bedoeling dat ouders/verzorgers zorg dragen voor hun eigen kids tijdens de pauze(s).

Kijk je liever op de dag zelf of je kind naar de 2.Dh5 opvang wilt? Ook helemaal goed, er hangt een inschrijflijst bij de opvanglocatie om je kind op te geven voor een tijdslot. Kleine kans dat het dan al vol is.

Kolfruimte

Er is een privé ruimte aanwezig, de “Orange room”, waar je rustig en comfortabel kan kolven tijdens het festival. Kijk op de plattegrond of vraag iemand van het 2.Dh5 team waar je de zaal kan vinden.

Andere behoeftes

Mocht je specifieke benodigdheden hebben, neem dan contact met ons op via info@2dh5.nl en dan doen we ons best om er samen uit te komen.